Κέντρο Υποστήριξης Οδηγός Έναρξης

Οδηγός έναρξης

Ακολουθήστε τις οδηγίες εκκίνησης και εκδώστε παραστατικά σε λίγα λεπτά.

Το Timologio PRO χωρίζεται σε δύο ξεχωριστά μέρη: την πλατφόρμα διαχείρισης επιχειρήσεων, χρηστών και συνδρομών, που βρίσκεται στην τρέχουσα ιστοσελίδα, και την εφαρμογή λογιστικής, η οποία βρίσκεται στη διεύθυνση app.timologiopro.gr και στην οποία μπορείτε να μεταβείτε ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας Εφαρμογή από το μενού στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας.

Με την εγγραφή σας δημιουργήθηκε αυτόματα στην εφαρμογή η επιχείρησή σας, καθώς και μία δοκιμαστική επιχείρηση την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να κάνετε με ασφάλεια ό,τι δοκιμές θέλετε, χωρίς φόβο λαθών, ή για να εκπαιδεύσετε το προσωπικό σας. Σε αυτόν τον οδηγό θα σας βοηθήσουμε να ρυθμίσετε την επιχείρησή σας ώστε να μπορείτε να συνδεθείτε στο myDATA και θα εκδώσουμε το πρώτο σας παραστατικό.

Εγγραφή στο myDATA Rest API

Προτού ξεκινήσουμε όμως, θα πρέπει πρώτα να εγγραφείτε στο myDATA Rest API. Αν έχετε ήδη στοιχεία εισόδου για το myDATA Rest API, μπορείτε να προχωρήσετε στην επόμενη ενότητα πατώντας εδώ, αλλιώς ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Κάνετε είσοδο στην πλατφόρμα myDATA με τους κωδικούς TAXISnet / myAADE στο σύνδεσμο myDATA REST API.
  2. Επιλέξτε Εγγραφή στο myDATA Rest API από την κεντρική σελίδα. Στιγμιότυπο κεντρικής σελίδας myDATA
  3. Στην επόμενη οθόνη βλέπουμε μια λίστα με όλους τους χρήστες που υπάρχουν για το ΑΦΜ σας. Αν θέλετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν υπάρχοντα χρήστη ή μπορείτε να δημιουργήσετε νέο χρήστη μόνο για το Timologio PRO πατώντας το κουμπί Νέα Εγγραφή Χρήστη.
  4. Καταχωρήστε το όνομα χρήστη που επιθυμείτε, πατήστε Προσθήκη Χρήστη και στο επόμενο ερώτημα επιβεβαίωσης πατήστε πάλι Προσθήκη.
  5. Ο χρήστης σας δημιουργήθηκε και μπορείτε να δείτε τα στοιχεία Subscription key και Όνομα χρήστη, τα οποία θα χρειαστεί να περάσετε στη συνέχεια στις ρυθμίσεις της επιχείρησής σας, οπότε προτείνουμε να μην κλείσετε την καρτέλα. Στιγμιότυπο χρήστη myDATA με κυκλωμένα τα στοιχεία εισόδου

Αρχικές ρυθμίσεις επιχείρησης

  1. Πηγαίνετε στην εφαρμογή επιλέγοντας Εφαρμογή από το μενού στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας ή πηγαίνοντας στη διεύθυνση app.timologiopro.gr.
  2. Κάνετε είσοδο στην εφαρμογή. Τα στοιχεία εισόδου είναι ίδια με αυτά της πλατφόρμας διαχείρισης, δηλαδή το email και ο κωδικός που ορίσατε κατά την εγγραφή σας.
  3. Επιλέξτε την επιχείρησή σας από τη λίστα που εμφανίζεται μετά την είσοδο.
  4. Επιλέξτε την καρτέλα Ρυθμίσεις και από εκεί τα Στοιχεία Επιχείρησης. Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένα τα Στοιχεία Επιχείρησης
  5. Τα βασικά στοιχεία της επιχείρησής σας πρέπει να έχουν συμπληρωθεί αυτόματα, οπότε βεβαιωθείτε ότι είναι σωστά ή συμπληρωστε όσα λείπουν. Αν δεν είστε σίγουροι τι πρέπει να βάλετε σε κάθε πεδίο, συμβουλευτείτε το φοροτεχνικό σας. Στιγμιότυπο από τη σελίδα Στοιχεία Επιχείρησης της εφαρμογής
  6. Στο πεδίο Εκτυπώσιμα Στοιχεία Επιχείρησης μπορείτε να συμπληρώσετε τα στοιχεία που θέλετε να φαίνονται στα παραστατικά σας κάτω από την επωνυμία, όπως διεύθυνση, τηλέφωνο, email ή ό,τι άλλο επιθυμείτε.
  7. Στη συνέχεια, συμπληρώστε τα στοιχεία σύνδεσης myDATA που σας δόθηκαν κατά την εγγραφή στο myDATA Rest API, δηλαδή το Όνομα χρήστη και το Subscription key.
  8. Προαιρετικά, αν θέλετε η αναζήτηση πελατών βάση ΑΦΜ να γίνεται μέσω του μητρώου επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ, τότε καταχωρήστε τα στοιχεία σύνδεσης σας στα αντίστοιχα πεδία. Αν δεν έχετε στοιχεία, μπορείτε να τα εκδώσετε σύμφωνα με τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ ή με τη βοήθεια του λογιστή σας. Η αναζήτηση βάση ΑΦΜ λειτουργεί και χωρίς αυτά τα στοιχεία και γίνεται μέσω του Γ.Ε.ΜΗ, ωστόσο η αναζήτηση μέσω του μητρώου της ΑΑΔΕ είναι πάντα πιο ενημερωμένη και αξιόπιστη.
  9. Πατήστε το κουμπί Ενημέρωση στο για να αποθηκεύσετε τις αλλαγές.

Καταχώρηση λογότυπου

  1. Επιλέξτε την καρτέλα Ρυθμίσεις και από εκεί τα Λογότυπο Εταιρείας. Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένο το Λογότυπο Εταιρείας
  2. Επιλέξτε το αρχείο με το λογότυπό σας και πατήστε το κουμπί Ενημέρωση για να το αποθηκεύσετε. Αν δεν εμφανιστεί το λογότυπο, αυτό σημαίνει πως ο τύπος του αρχείου που επιλέξατε δεν υποστηρίζεται ή το αρχείο είναι πολύ μεγάλο.

Καταχώρηση προϊόντων και υπηρεσιών

Για την έκδοση παραστατικών, πρέπει πρώτα να καταχωρήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε με τα απαραίτητα στοιχεία. Στο πρόγραμμά μας έχετε δύο επιλογές για την καταχώρηση προϊόντων:

  • Άυλα προϊόντα: Υπηρεσίες, άυλα προϊόντα και προϊόντα που δεν παρακολουθείται η ποσότητά τους. Βρίσκονται στην καρτέλα Ρυθμίσεις.
  • Προϊόντα αποθήκης: Εμπορεύματα για τα οποία χρειαζόμαστε παρακολούθηση ποσοτήτων. Βρίσκονται στην ομώνυμη καρτέλα και απαιτείται προφίλ με δικαιώματα αποθήκης.
Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένα τα Άυλα Προϊόντα
Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Προϊόντα Αποθήκης

Κάθε νέα επιχείρηση περιλαμβάνει 4 έτοιμα άυλα προϊόντα, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες των περισσότερων επιχειρήσεων και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προϊόντα "μπαλαντέρ" στις τιμολογήσεις σας. Για λόγους ευκολίας, σε αυτόν τον οδηγό θα κάνουμε χρήση των έτοιμων προϊόντων. Μετά το τέλος του οδηγού, μπορείτε να τα επεξεργαστείτε, να τα διαγράψετε ή προσθέσετε νέα ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Καταχώρηση πελατών

Τέλος, κατά την έκδοση παραστατικών, θα χρειαστεί να επιλέγετε πελάτη. Μπορείτε να προσθέσετε πελάτες στην εφαρμογή ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα:

  1. Πηγαίνετε στην καρτέλα Πελάτες και πατήστε το κουμπί Νέος Πελάτης. Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Πελάτες και το κουμπί Νέος Πελάτης
  2. Στη φόρμα που εμφανίζεται, είναι απαραίτητο να συμπληρωθουν τα πεδία με την κόκκινη ένδειξη Απαιτείται. Μπορείτε να τα συμπληρώσετε χειροκίνητα αν προτιμάτε, αλλά σε αυτόν τον οδηγό θα χρησιμοποιήσουμε την αναζήτηση βάση ΑΦΜ, πατώντας το κουμπί Ενημέρωση Στοιχείων από ΑΑΔΕ.
  3. Στο αναδυόμενο παράθυρο που εμφανίζεται, εισάγετε τον ΑΦΜ του πελάτη και πατήστε το κουμπί Αναζήτηση.
  4. Όταν ολοκληρωθεί η αναζήτηση και αν έχουν πάει όλα καλά, θα εμφανιστούν τα στοιχεία του πελάτη. Τα ελέγχουμε και αν είναι σωστά, πατάμε το κουμπί Εφαρμογή για να εισαχθούν στη φόρμα.
  5. Τέλος, μπορείτε να συμπληρώσετε ότι επιπλέον στοιχεία θέλετε, όπως π.χ. διακριτικό τίτλο ή email, και μετά πατήστε το κουμπί Δημιουργία για να αποθηκεύσετε τον πελάτη.

Έκδοση πρώτου παραστατικού

Για την έκδοση του πρώτου σας παραστατικού, θα κάνουμε χρήση της Δοκιμαστικής Επιχείρησης. Εκεί μπορείτε με ασφάλεια να εξοικειωθείτε με τη διαδικασία έκδοσης παραστατικών, χωρίς τον κίνδυνο λάθους.

  1. Αρχικά, επιλέγουμε Επιχειρήσεις από το μενού στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας και επιλέγουμε τη Δοκιμαστική Επιχείρηση από τη λίστα.
  2. Ύστερα, επιλέγουμε την καρτέλα Τιμολόγια Πώλησης και μετά πατάμε το κουμπί Νέο Τιμολόγιο Πωλήσεων. Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Τιμολόγια Πώλησης και το κουμπί Νέο Τιμολόγιο Πωλήσεων
  3. Συμπληρώνουμε τη φόρμα του τιμολογίου ως εξής:
    • Τύπος τιμολογίου: Επιλέγουμε 2.1 - Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών.
    • Πελάτης: Επιλέγουμε έναν πελάτη από τη λίστα.
    • Τρόπος πληρωμής: Επιλέγουμε έναν τρόπο πληρωμής από τη λίστα.
    • Είδος: Επιλέγουμε Υπηρεσία (ΦΠΑ 24%) και βάζουμε ποσότητα 1 και ό,τι τιμή μονάδας θέλουμε, π.χ. 250. Μπορείτε προαιρετικά να βάλετε περιγραφή (π.χ. Υπηρεσίες Εγκατάστασης), έκπτωση ή να προσθέσετε περισσότερες υπηρεσίες πατώντας το κουμπί Προσθήκη Γραμμής.
    • Σχόλια: Προαιρετικά, μπορείτε να βάλετε το IBAN σας, κάποιο μήνυμα προς τον πελάτη (π.χ. Ευχαριστούμε για την προτίμησή σας) ή να το αφήσετε κενό.
  4. Πατάμε το κουμπί Δημιουργία για να εκδώσουμε το τιμολόγιο, το οποίο θα μας πάει στη σελίδα προεπισκόπησης του παραστατικού και θα ξεκινήσει αυτόματα η διαβίβαση του στο myDATA. Αν όλα πήγαν καλά, θα εμφανιστεί το μήνυμα Επιτυχής Ενημέρωση.
  5. Τέλος, μπορείτε να κατεβάσετε το τιμολόγιο σε μορφή PDF ή να το εκτυπώσετε πατώντας το κουμπί Εκτύπωση. Από εκεί μπορείτε να επιλέξετε εκτυπωτή ή να το αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας. Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένο το κουμπί Εκτύπωση

Αρίθμηση και σειρές παραστατικών

Το Timologio PRO δε χρησιμοποιεί σειρές παραστατικών, δηλαδή όλα τα είδη παραστατικών εκδίδονται χωρίς σειρά (με σειρά 0). Σε περίπτωση που πριν εκδίδατε παραστατικά με σειρά, πρέπει να ξεκινήσετε τιμολόγηση χωρίς σειρά και η αρίθμηση να ξεκινήσει πάλι από το νούμερο 1. Αλλιώς, σε περίπτωση που δεν τιμολογούσατε με σειρά, πρέπει να συνεχίσετε την αρίθμηση από το νούμερο που είχατε μείνει.

Το πρόγραμμά μας θα σας προειδοποιεί κάθε φορά που εκδίδετε ένα νέο τύπο παραστατικού με νούμερο 1, αλλά σε κάθε περίπτωση θα σας προτείναμε να συμβουλευτείτε το φοροτεχνικό σας.

Αν χρειάζεστε οπωσδήποτε τιμολόγηση με χρήση σειρών, επικοινωνήστε μαζί μας.

Συγχαρητήρια! Ολοκληρώσατε τον οδηγό έναρξης!

Μόλις εκδώσατε το πρώτο σας τιμολόγιο με το Timologio PRO. Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να εκδώσετε παραστατικά και στην πραγματική σας επιχείρηση που ρυθμίσαμε στην αρχή αυτού του οδηγού. Επίσης, στη δοκιμαστική επιχείρηση μπορείτε να δοκιμάσετε όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες του Timologio PRO.

Η εφαρμογή

Γενικές πληροφορίες για τη δομή της εφαρμογής

Το Timologio PRO χωρίζεται σε 2 ξεχωριστές ενότητες:

  • Την πλατφόρμα διαχείρισης επιχειρήσεων, χρηστών και συνδρομών που βρίσκεται στη διεύθυνση timologiopro.gr
  • Την κυρίως εφαρμογή που βρίσκεται στη διεύθυνση app.timologiopro.gr

Ολοκληρώνοντας την εγγραφή σας:

  • Δημιουργειται η επιχείρησή σας την οποία στη συνέχεια θα ρυθμίσουμε ώστε να μπορείτε εκδίδετε παραστατικά σε διασύνδεση με το myDATA
  • Επίσης, δημιουργείται μία δοκιμαστική επιχείρηση, στην οποία μπορείτε να κάνετε ό,τι δοκιμές θέλετε με ασφάλεια χωρίς φόβο λαθών.

Βασική χρήση της εφαρμογής

Μάθετε τα βασικά της εφαρμογής.

1. Πηγαίνουμε στην εφαρμογή επιλέγοντας το αντίστοιχο πεδίο “Εφαρμογή” το οποίο μας πηγαίνει στη διεύθυνση app.timologiopro.gr

Στιγμιότυπο από το μενού της ιστοσελίδας με κυκλωμένη την Εφαρμογή

Τη διεύθυνση αυτή μπορούμε να την αποθηκεύσουμε στον εκάστοτε περιηγητή/browser, ώστε να πλοηγούμαστε πιο εύκολα.

2. Κάνουμε είσοδο στην εφαρμογή με τα ίδια στοιχεια που έχουμε και στην πλατφόρμα διαχείρισης, το email μας και τον κωδικό που ορίσαμε κατά την εγγραφή μας.

...

3. Μετά την είσοδό μας στην εφαρμογή βλέπουμε την οθόνη επιλογής επιχείρησης. Η οθόνη αυτή έχει όλες τις επιχειρήσεις μας (μπορούμε να έχουμε πάνω από μία).

...

4. Μετά την επιλογή επιχείρησης, εισερχόμαστε στην κεντρική οθόνη της εφαρμογής. Εδώ βλέπουμε όλες τις επιμέρους βάσεις και ενότητες της εφαρμογής, την κάθε μία σε δική της καρτέλα, στο αριστερό μέρος της οθόνης.

...

5. Αν το μέγεθος της οθόνης μας ή το παράθυρο του περιηγητή μας είναι αρκετά μικρό (ή κινητή συσκευή), οι καρτέλες αριστερά συμπιέζονται στο πάνω μέρος του παραθύρου κάτω από το όνομα της επιχείρησής μας. Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να τις μετακινήσουμε πιέζοντας το πλήκτρο “shift” και την ροδέλα του ποντικιού, είτε με την αφή αν είμαστε από κινητό ή tablet.

...
...

6. Στο πάνω μέρος της οθόνης υπάρχει η μπάρα με την οποία μπορούμε:

  • Με το πλήκτρο “Επιχειρήσεις”, να πλοηγηθούμε πίσω στην επιλογή επιχείρησης.
  • Με το πλήκτρο που έχει το όνομα του χρήστη, να δούμε τις συσκευές που έχουμε συνδεθεί και να αλλάξουμε τον κωδικό μας μόνο για την εφαρμογή.
  • Με το πλήκτρο “Αποσύνδεση", να αποσυνδεθούμε.

Εγγραφή στο myDATA Rest API

Η εγγραφή στο myDATA Rest API είναι υποχρεωτική για τη διασύνδεση της εφαρμογής στο myDATA.

1. Για εγγραφή, ακολουθήστε τον σύνδεσμο εδώ: myDATA REST API

2. Κάντε είσοδο στην υπηρεσία με τα στοιχεία TAXISnet / myAADE.

3. Από την κεντρική σελίδα του myDATA επιλέγουμε την “Εγγραφή στο myDATA Rest API”.

Στιγμιότυπο κεντρικής σελίδας myDATA

4. Στην επόμενη οθόνη βλέπουμε μια λίστα με όλους τους χρήστες που υπάρχουν για το ΑΦΜ μας. Δημιουργούμε νέο χρήστη, μόνο για το Timologio PRO, πατώντας το κουμπί “Νέα Εγγραφή Χρήστη” στο κάτω μέρος της οθόνης.

...

5. Καταχωρήστε το όνομα χρήστης της επιλογής σας στο επόμενο παράθυρο, πατήστε “Προσθήκη Χρήστη” και στο επόμενο ερώτημα επιβεβαίωσης πατήστε πάλι “Προσθήκη”.

6. Ο χρήστης σας δημιουργήθηκε και μπορείτε να δείτε τα στοιχεία “Όνομα Χρήστη” και “Subscription Key” στην οθόνη σας.

Στιγμιότυπο χρήστη myDATA με κυκλωμένα τα στοιχεία εισόδου Αυτά τα στοιχεία θα χρειαστεί να τα περάσετε στη συνέχεια στις ρυθμίσεις της επιχείρησής σας, οπότε προτείνουμε να μην κλείσετε τη συγκεκριμένη καρτέλα και να συνεχίσετε σε μία καινούργια.

Αρχικές ρυθμίσεις επιχείρησης

Οι αρχικές ρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε σε κάθε νέα επιχείρηση.

Συμπλήρωση στοιχείων επιχείρησης

1. Μπαίνουμε στην εφαρμογή και επιλέγουμε τη νέα επιχείρηση που θέλουμε για ρυθμίσουμε.

...

2. Επιλέγουμε την καρτέλα “Ρυθμίσεις” και από εκεί το “Στοιχεία Επιχείρησης”.

Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένα τα Στοιχεία Επιχείρησης

3. Τα στοιχεία της επιχείρησής σας πρέπει να είναι προσυμπληρωμένα. Ελέγχουμε τα στοιχεία αυτά προσεκτικά και συμπληρώνουμε όσα λείπουν. Αν δε γνωρίζουμε τι πρέπει να βάλουμε σε κάθε πεδίο, συμβουλευόμαστε το φοροτεχνικό μας.

Στιγμιότυπο από τη σελίδα Στοιχεία Επιχείρησης της εφαρμογής

4. Από το πεδίο “Εκτυπώσιμα Στοιχεία Επιχείρησης”, αν θέλουμε αλλάζουμε τα στοιχεία εκτύπωσης. Τα στοιχεία εκτύπωσης βγαίνουν κάτω από την επωνυμία μας στα παραστατικά. Οπότε αν θέλουμε περισσότερα στοιχεία (όπως π.χ. το email μας) τα συμπληρώνουμε.

...

5. Συμπληρώνουμε τα στοιχεία σύνδεσης του myDATA, User ID και Subscription Key, με τα στοιχεία του χρήστη που δημιουργήθηκαν κατά την εγγραφή μας στο myDATA Rest API. Σε κάθε περίπτωση, αν δε μπορέσατε για οποιοδήποτε λόγο να κάνετε εγγραφή στο myDATA Rest API, ζητήστε βοήθεια από τον φοροτεχνικό σας. Αφήστε τα πεδία “Ημερομηνία Αυτόματης Ενημέρωσης” και “Ενημέρωση myDATA” στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις τους.

...

6. Αν θέλετε η αναζήτηση των πελατών με ΑΦΜ να γίνεται μέσω του μητρώου επιχειρήσεων της ΑΑΔΕ, τότε καταχωρήστε τα στοιχεία σύνδεσης, όνομα χρήστη και κωδικό, στην ενότητα “Αναζήτηση πελατών μέσω μητρώου επιχειρήσεων ΑΑΔΕ”. Αν δεν έχετε στοιχεία, μπορείτε να εκδώσετε ακολουθώντας τις οδηγίες σε αυτόν τον σύνδεσμο: Αναζήτηση Βασικών Στοιχείων Μητρώου Επιχειρήσεων. Επίσης μπορείτε να ζητήσετε από τον λογιστή σας να σας τα προμηθεύσει.

...

Η αναζήτηση μέσω ΑΦΜ θα εξακολουθεί να λειτουργεί και χωρίς να συμπληρώσετε τα στοιχεία αυτά, ανακτώντας τα στοιχεία από το Γ.Ε.ΜΗ.. Σε κάθε περίπτωση, η αναζήτηση μέσω του μητρώου της ΑΑΔΕ είναι πάντα πιο ενημερωμένη με τις τελευταίες αλλαγές σε κάθε επιχείρηση.

Προσθήκη λογότυπου εταιρείας

7. Για να προσθέσουμε το λογότυπο που θα εκτυπώνεται σε όλα τα παραστατικά μας, πηγαίνουμε “Ρυθμίσεις” και από εκεί “Λογότυπο Εταιρείας”:

  • Εκεί επιλέγουμε το αρχείο που θελουμε να χρησιμοποιήσουμε ως λογότυπο. Ιδανικά, το αρχείο πρέπει να είναι της μορφής jpg, png ή webp.
  • Αφού επιλέξουμε το αρχείο, πατάμε το πράσινο πλήκτρο "Ενημέρωση". Αν όλα πήγαν καλά, θα δούμε το επιλεγμένο λογότυπό μας στην οθόνη.
  • Αν δεν εμφανιστεί το λογότυπο, σημαίνει ότι ο τύπος αρχείου δεν υποστηρίζεται ή ότι το αρχείο είναι πολύ μεγάλο.
  • Αν έχουμε επιλέξει κάποιο λογότυπο και θέλουμε να το αλλάξουμε, πατάμε το κουμπί "Διαγραφή" και στη συνέχεια επαναλαμβάνουμε την διαδικασία προσθέτοντας ένα άλλο.
  • Αν δεν επιλέξουμε λογότυπο, στα παραστατικά θα τυπώνεται στη θέση του η επωνυμία της εταιρείας.
Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένο το Λογότυπο Εταιρείας
Στιγμιότυπο από τη σελίδα Λογότυπο Εταιρείας

Καταχώρηση προϊόντων και υπηρεσιών

8. Για την έκδοση των παραστατικών, χρειάζεται να δημιουργήσουμε καταχωρήσεις για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχουμε. Αυτό γίνεται σε 2 ξεχωριστές βάσεις:

  • Άυλα Προϊόντα - Για υπηρεσίες, άυλα προϊόντα και εμπορεύματα / προϊόντα που δεν παρακολουθείται η ποσότητά τους.
  • Προϊόντα Αποθήκης - Για όλα τα εμπορεύματα που χρειαζόμαστε παρακολούθηση ποσοτήτων, εφόσον ο χρήστης μας έχει δικαιώματα αποθήκης.
Στιγμιότυπο από τη σελίδα Ρυθμίσεις της εφαρμογής με κυκλωμένα τα Άυλα Προϊόντα
Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Προϊόντα Αποθήκης

Κάθε νέα επιχείρηση, έχει 4 έτοιμα άυλα προϊόντα (αυτά με τη μεγαλύτερη κινητικότητα), τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιείτε ως προϊόντα “μπαλαντερ” στις τιμολογήσεις σας.

Σε αυτό τον οδηγό θα κάνουμε χρήση των έτοιμων προϊόντων για λόγους συντομίας. Μπορείτε να κρατήσετε ή να διαγράψετε όλα ή κάποια από αυτά τα προϊόντα αν δε σας χρειάζονται, μετά το τέλος του οδηγού.

Στο Κέντρο Υποστήριξης, μπορείτε να βρείτε οδηγίες για τη δημιουργία και τη διαχείριση τους.

Προσθήκη πελατών

Ας προσθέσουμε μερικούς πελάτες.

1. Για προσθήκη νέου πελάτη: Aπό την καρτέλα Πελάτες, επιλέγουμε Νέος Πελάτης και θα πάμε στην καρτέλα νέου πελάτη όπου μπορούμε να συμπληρώσουμε τα στοιχεία του ή να τα ανακτήσουμε με αναζήτηση βάση ΑΦΜ.

...

2. Στην καρτέλα φαίνονται με κόκκινη ένδειξη “Απαιτείται” τα υποχρεωτικα στοιχεία που πρέπει να συμπληρωθούν και είναι απαραίτητα για ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω myDATA.

Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Πελάτες και το κουμπί Νέος Πελάτης

3. Επιλέγουμε το πράσινο κουμπί “Ενημέρωση Στοιχείων από ΑΑΔΕ” και στο αναδυόμενο παράθυρο συμπληρώνουμε το ΑΦΜ του πελάτη και πατάμε το κουμπί “Αναζήτηση”.

...
...

4. Αν όλα έχουν πάει καλά, τα στοιχεία του πελάτη εμφανίζονται σε νέο παράθυρο και επιλέγουμε “Εφαρμογή”.

...

5. Η καρτέλα του πελάτη συμπληρώνεται με τα στοιχεία του και μπορούμε αν θέλουμε να επέμβουμε σε όποιο στοιχείο θέλουμε.

...

6. Στον “Διακριτικό Τίτλο”, μπορούμε να βάλουμε επίσης τον τίτλο της επιχείρησης (ή άλλη δική μας ταυτοποιητική σημανση), που πολλές φορές δε συμπίπτει με την επωνυμία και έτσι να έχουμε πιο πλήρη και αναζητήσιμα στοιχεία.

...

7. Εφόσον είμαστε εντάξει με τα στοιχεία στην καρτέλα του πελάτη, πατάμε το κουμπί "Δημιουργία" και βλέπουμε την επισκόπησή του.

...

Σε κάθε περίπτωση, που για οποιοδήποτε λόγο αποτύχει η ανάκτηση στοιχείων (π.χ. λόγω απώλειας σύνδεσης), μπορούμε να περάσουμε χειροκίνητα όλα τα στοιχεία του πελάτη.

Έκδοση δοκιμαστικού τιμολογίου

Κόψτε το πρώτο τιμολόγιο χωρίς αγχος στη δοκιμαστική επιχείρηση.

Πριν την έκδοση του πρώτου σας παραστατικού, σας προτείνουμε να κάνετε χρήση της Δοκιμαστικής Επιχείρησης. Εκεί μπορείτε να εξοικειωθείτε με τη διαδικασία έκδοσης παραστατικών με ασφάλεια, χωρίς τον κίνδυνο λάθους.

Ας εκδώσουμε λοιπόν το πρώτο μας (δοκιμαστικό) τιμολόγιο:

1. Επιλέγουμε από το πάνω μέρος της οθόνης το πλήκτρο “Επιχειρήσεις” και από τη λίστα επιλέγουμε τη “Δοκιμαστική Επιχείρηση”.

2. Επιλέγουμε από τις καρτέλες τα “Τιμολόγια Πωλήσεων”. Θα δούμε τη λίστα με τα τιμολόγια επίδειξης της Δοκιμαστικής επιχείρησης.

3. Πατάμε “Νέο Τιμολόγιο Πωλήσεων” το πάνω μέρος της λίστας και εμφανίζεται η καρτέλα για νέο τιμολόγιο.

Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένη την καρτέλα Τιμολόγια Πώλησης και το κουμπί Νέο Τιμολόγιο Πωλήσεων

4. Στην καρτέλα κάνουμε τις εξής επιλογές:

  • Βάζουμε τύπο τιμολογίου “2.1 - Τιμολόγιο Παροχής Υπηρεσιών”.
  • Επιλέγουμε Πελάτη αναζητώντας “Nova Broadcasting Μονοπρόσωπη ΑΕ”.
  • Αλλάζουμε τον τρόπο πληρωμής σε “Επί Πιστώσει”.
  • Προσθέτουμε στην πρώτη γραμμή ειδών, το είδος “Υπηρεσία (ΦΠΑ 24%)”.
  • Γράφουμε ως περιγραφή “Κατασκευή λογισμικού Logistics” ή ό,τι άλλο θέλουμε.
  • Βάζουμε ποσότητα 1 και οποιαδήποτε τιμή μονάδας θέλουμε, π.χ. 5500,00€.
  • Εφαρμόζουμε έκπτωση 25%.
  • Προσθέτουμε και 2η γραμμή, πάλι με “Υπηρεσία (ΦΠΑ 24%)”, περιγραφή “Υπηρεσίες Εγκατάστασης”, ποσότητα 1 και τιμή 250€.
  • Στα “Σχόλια” βάζουμε το ΙΒΑΝ της τράπεζας και το όνομα της τράπεζας μας, καθώς και ό,τι άλλο θέλουμε.

H καρτέλα του τιμολογίου μας θα είναι κάπως έτσι:

...

5. Πατάμε “Δημιουργία” από το κάτω μέρος της καρτέλας τιμολογίου. Στη συνέχεια θα οδηγηθούμε στην προεπισκόπηση του νέου μας παραστατικού.

6. Αυτόματα ξεκινά ή διαβίβαση myDATA. Αναμένουμε να ξεκινήσει και να τελειώσει η διαβίβαση του παραστατικού από το αναδυόμενο παράθυρο. Αν όλα πήγαν καλά, βλέπουμε το μήνυμα “Επιτυχής Ενημέρωση!” καθώς και τα MARK και UID του παραστατικού που εκδώσαμε. Πατάμε το κουμπί “OK”.

...

7. Κατόπιν, μπορούμε να εκτυπώσουμε σε pdf ή έντυπη μορφή, το παραστατικό μας με το κουμπί “Εκτύπωση” στο πάνω μέρος της προεπισκόπησης.

...
Στιγμιότυπο από την εφαρμογή με κυκλωμένο το κουμπί Εκτύπωση
...

Στις εικόνες χρησιμοποιήθηκε λειτουργικό Windows 10. Με παρόμοιο τρόπο, τα παραστατικά εκτυπώνονται σε pdf ή έντυπα και στα υπόλοιπα λειτουργικά συστήματα σε υπολογιστές, tablet και κινητά τηλέφωνα.

Αρίθμηση και σειρές παραστατικών

Λίγα λόγια για την αρίθμηση και τις σειρές.

Το Timologio PRO δε χρησιμοποιεί σειρές παραστατικών. Όλα τα είδη παραστατικών εκδίδονται χωρίς σειρά (με σειρά 0).

Τι να κάνετε με την αρίθμηση των παραστατικών:

  • Στην περίπτωση που πριν εκδίδατε με χρήση σειράς, πρέπει να ξεκινήσετε τιμολόγηση χωρίς σειρά και η αρίθμηση σε όλα τα παραστατικά σας θα ξεκινήσει πάλι από το νούμερο 1.
  • Στην περίπτωση που δεν τιμολογούσατε με κάποια σειρά τότε θα συνεχίσετε την αρίθμηση από το επόμενο νούμερο.
  • Το πρόγραμμα θα σας προειδοποιεί κάθε φορά που εκδίδετε έναν νέο τύπο παραστατικού με νούμερο 1.
  • Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευτείτε το φοροτεχνικό σας.

Αν χρειάζεστε οπωσδήποτε τιμολόγηση με χρήση σειρών, επικοινωνήστε μαζί μας.

Συγχαρητήρια! Ολοκληρώσατε τον οδηγό έναρξης!

Μόλις εκδώσατε το πρώτο σας τιμολόγιο με το Timologio PRO. Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο μπορείτε να εκδώσετε παραστατικά και στην πραγματική σας επιχείρηση που ρυθμίσαμε στην αρχή αυτού του οδηγού. Επίσης, στη δοκιμαστική επιχείρηση μπορείτε να δοκιμάσετε όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες του Timologio PRO.

Δείτε ακόμη

Μερικά σχετικά άρθρα που μπορεί να σας ενδιαφέρουν.